Zapiski na marginesie Internetu: plonk story

Popadłem w melancholię. Obiektem moich rzewnych wspomnień jest Usenet. A było to tak. Edwin Bendyk (którego czytam) napisał na swoim blogu, że Wojciech Orliński (którego nie czytam) napisał na swoim blogu, że… mniejsza o to. Moja patologiczna inklinacja do otwierania podlinkowanych stron spowodowała, że kliknąłem w Orlińskiego tracąc Bendykowy wątek. Wojciecha Orlińskiego kojarzę z GazWybu, choć nie pamiętam żadnego jego tekstu. Wiem też, że nie mam czasu na czytanie dodatkowych blogów. Oraz, że nie interesuje mnie blog Orlińskiego. Podsumowując – znalazłem trzy argumenty „ZA” dodaniem go do rssów.

W feedzie pojawia się pierwszy post. Orliński rozlicza posłów z tego, jak w 1993 roku głosowali ws. ustawy aborcyjnej i sugeruje, że to powinna być płaszczyzna do podejmowania decyzji na kogo zagłosować w zbliżających się wyborach. Jednym słowem: ZIEEEW. Wymieniliśmy po dwa komenty. Nie promieniował z nich szczególny wzajemny mir. Napisałem trzeciego, wysyłam i – koment nie przechodzi, zostałem zbanowany! Ach, ależ to odświeżające i błogie doznanie! Krótka wymiana zdań, po której ja lecę do killfile’a, a WO wylatuje z rssów. Prawie jak kiedyś na Usenecie. Tylko, że w plonkach było więcej gracji („plonk” – to BRZMI!). Swoją drogą, gdyby Jurek Habermas wiedział, co się na Usenecie działo (albo, co dzieje się pod blogowymi postami), to by dwa tomy swojej “Teorii działania komunikacyjnego” potargał i po kawałku zjadł. Bez popitki.

2 thoughts on “Zapiski na marginesie Internetu: plonk story

  1. Ambiwalentnie do Orlińskiego podchodzę. Myślę, że gdyby zetknął się sam ze sobą, uzewnętrzniłby sobie swoje nieznośne poczucie wyższości, to padłby jego ofiarą. Delete. Zawiesiłby się jak komputer w „wojennych grach”

    1. Jeden z moich znajomych powiedział o WO „celebryta intelektu”. Ja go nie znam, więc trudno mi się wypowiadać, ale składając tych kilka klocków, które mam, wydaje mi się to trafne i trafnie ironiczne ;)

Skomentuj

