Były afisze, różne, teatralne, w mieście kwitło życie, życie kulturalne…

…a w środku siedziała stara emerytka, sprzedawała gazety, no ale niestety…

Od @be_pio:

Od 4:30 jest najfajniejszy kawałek ;) …a najlepsze jest to, że cały ten film jest doskonale sensowny i ma jasny (?) przekaz.

PS. Obraz ciekawie skonstruowany, bo jak ktoś zwrócił uwagę w komentarzu na YouTube, malowany bezpośrednio na taśmie filmowej (widać to na samym początku filmu).

PS2. Na tym końcu Internetu trwają spory o to, czy głos jest męski czy kobiecy. Ekspertyzy mile widziane.

4 responses to “Były afisze, różne, teatralne, w mieście kwitło życie, życie kulturalne…

  1. sziwan

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Julian_Antonisz i ZTCW to jest jego głos jeśli dobrze pamiętam z jakiegoś wykładu. A motyw muzyczny się strasznie wdziera w pamięć.

    Jakim cudem ominął Cię Jamniczek?

    • WW

      Gdyby to był głos z wykładu, to byłby motyw stulecia, ale trudno mi w to uwierzyć. Ja sobie to wyobrażałem tak, że napisany został scenariusz, a potem poproszono jakąś babulinkę, żeby go śpiewnie – bez wcześniejszej lektury – odczytała. I treść, i sposób odczytania tekstu raczej mi nie pasuje do formy wykładu, ale gdybym się mylił, to naprawdę chciałbym na takie wykłady chodzić. Istny kabaret :)

      A co do Jamniczka – nie wiem, jak mnie ominął, ale na pewno bardzo skutecznie. Odwracając trochę pytanie – skąd powinienem ten film znać? W każdym razie zaległości już nadrobiłem, choć muszę przyznać, że “Ostry film zaangażowany” podoba mi się bardziej i muzycznie, i tekstowo.

  2. sziwan

    „Pamiętam z wykładu” — towarzyszącego retrospektywie Antonisza w trakcie któregoś z festiwali Nowe Horyzonty. Zdaje się było mówione że on sam czytał a nazwisko jest podstawione — choć może mnie pamięć myli. Tak czy siak ten głos towarzyszy chyba wszystkim jego filmom.

    A Jamniczek pojawiał się kilkukrotnie samwieszgdzie, pierwszy raz chyba z 5 lat temu.

    • AAaaaa! Świetne! Dopiero teraz zrozumiałem, co miałeś na myśli :) Czyli jednak facet. A ja obstawiałem, że głos kobiecy. Dzięki za info.

      PS. Chciałem zapytać, czy Jamniczek pojawiał się samwieszgdzie, ale wolałem nie, bo samwieszkto by mi potem kazał cenzurować :)

Dodaj komentarz

Co na blogu

  • literatura - przede wszystkim non-fiction; mam alergię na powieści
  • media - bo wypada wiedzieć jak działa maszyneria pokazująca nam świat
  • internet - ale nie piszę o zmianach rozmiaru czcionki na głównej Google.pl
  • nauka - a raczej jej funkcjonowanie w społeczeństwie
  • raptularz - urywki z dziennika zapisane tu z braku zeszytu pod ręką (specjalizuję się w narzekaniu i spisywaniu fragmentów rozmów)

Czego tu nie znajdziesz

  • pseudo-polityki - nie komentuję tego, co w porannym programie jakiś Mietek powiedział u jakiejś Zochy
  • programowania - temat nie jest zbyt popularny wśród mojego kobiecego targetu
  • fanbojstwa - nie jestem wyznawcą żadnej marki, nie podniecam się dotykowymi ekranikami, bezsensownymi aplikacjami i podobnym chłamem


