***

Już wynosiłem ten numer Dużego formatu na korytarz, na Górę Makulatury, kiedy przypomniałem sobie, że w jednym z tekstów podkreśliłem pewne zdanie. Był to reportaż składający się z wypowiedzi dzieciaków chodzących do najdroższych w Polsce prywatnych szkół. Owo zdanie: Być bogatym to stan, w którym można zrobić o jeden krok mniej, żeby odnieść sukces (Michalewicz 2011: 3). Można spierać się, o ile kroków bogactwo redukuje drogę do sukcesu, ale sama intuicja – świetna.

*

Z tej samej Góry Makulatury – Eustachy Rylski o Iwaszkiewiczu: Jest to człowiek zakochany w życiu. To ono jest dla niego najważniejsze, cokolwiek by tam na nie wygadywał. Ja sam gustuję w życiu bardzo umiarkowanie, ale przepadam za pisarzami, którzy roztaczają przede mną jego blask — w wywiadzie z K. Masłoniem. Rz nr 243 z dn. 16-17 października 2010, s. P13.

*

Na PKP w Poznaniu:
– Pociąg do Kępna jest opóźniony 10 minut. Za zmianę peronu uprzejmie przepraszamy.

2 thoughts on “***

    1. Hehe, nie po raz pierwszy mnie uprzedziłeś i powiedziałeś coś, co ja chciałem powiedzieć za kilka notek :)

      Chciałem, przy okazji pisania o „Capotem” Geralda Clarka, nawiązać do słów św. Teresy: „więcej łez zostało wylanych z powodu marzeń spełnionych niż niespełnionych” i sparafrazować ww. zdanie tak, że „bogactwo to stan, w którym można zrobić o jeden krok mniej, aby dojść do stanu rozpaczy”.

      Trudno, spalone już :)

Skomentuj

