***

Podaję Johnowi laptopa, aby wpisał hasło dostępu do wifi. Po chwili sieć działa, a Johnowi wyświetla się mój pulpit. John w lewym górnym rogu zauważa kosz. W koszu są jakieś pliki. W koszu nie może być plików, trzeba je szybko usunąć! – mówi John i opróżnia kosz. I czemu masz kosz wyżej niż mój komputer? Musi być na odwrót: na górze mój komputer, a na dole kosz – John kontynuuje swój faszystowski kurs obsługi komputera. John próbuje rozpoznać pozostałe ikonki na moim pulpicie. Musisz koniecznie zmienić tapetę, nie widać niektórych podpisów pod ikonkami, tak nie może być. John rozgląda się dalej. Brakuje mi tu kilku programów. Teraz John pokazuje mi swój komputer i jakieś programy do aktualizacji sterowników, czyszczenia rejestrów itd. Sterowniki aktualizuję codziennie, dzięki temu mój komputer działa niezawodnie, Windows 7 to najlepszy system, mówię ci – John uruchamia różne programy i wszystkie wyświetlają zielone ikonki świadczące o doskonałości systemu Johna. Tłumaczę Johnowi, że na co dzień używam Linuksa. Linux? Wszystko, co darmowe to shit, ja zawsze wybieram płatne programy. A jakiego antywirusa używasz? – pyta John podejrzliwie. Podaję nazwę darmowego antywirusa. Shit! Ja mam Nortona, musisz kupić sobie Nortona! Później poznaję też płatne alternatywy dla tuzina innych programów, z których na co dzień korzystam. Na koniec John zapala papierosa zadowolony z tego, że udowodnił swoją wyższość na komputerowym froncie.

3 myśli na temat “***

Skomentuj

