Epitafium dla konsultantów politycznych (3)

ProPublica.org dostarcza trochę detali o tym, jak analitycy z kampanii Obamy oceniali podatność na perswazję określonych kategorii ludzi:

Voters received phone calls in which they were asked to rate their support for the president, and then engaged in a conversation about different policy issues. At the end of the conversation, they were asked to rate their support for the president again. Using the results of these experiments, combined with detailed demographic information about individual voters, the campaign was able to pinpoint both what kinds of voters had been persuaded to support the president, and which issues had persuaded them. (źródło: ProPublica.org)

Dzwoni się więc później do obywatela i – korzystając z wiedzy zbudowanej w oparciu o takie testy oraz z wiedzy o cechach demograficznych obywatela – przekazuje mu się tylko te komunikaty, które powinny najlepiej na niego zadziałać. Microtargeting czy micromanipulation?

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s